Personvern

Behandling av personopplysninger

Personvernerklæring for annasignestrafikkskole.no

Personvern er viktig for oss og vi er opptatt av å verne om personopplysningenes integritet, tilgjengelighet og konfidensialitet. Denne personvernerklæringen gir utfyllende opplysninger om hvilke personopplysninger som samles inn, hvordan opplysningene samles inn og hvilke rettigheter du har dersom personopplysninger om deg er registrert hos oss.

For øvrig viser vi til Anna Signes Trafikkskole AS sitt skolereglement/elevavtale og øvrige personvernerklæringer.

1. Grunnleggende krav til behandlingen av personopplysninger

Nettsiden annasignestrafikkskole.no er utviklet av TABS AS som er vår databehandler. Dette reguleres gjennom våre vilkår og databehandleravtale med TABS AS. Anna Signes Trafikkskole AS er behandlingsansvarlig for behandling av dine personopplysninger. Opplysningene blir behandlet i samsvar med den til enhver tid gjeldende personvernlovgivningen, herunder personopplysningsloven og EUs personvernforordningen (GDPR).

2. Formålet med behandlingen og hvilke opplysninger vi behandler

For å kunne levere tjenesten til deg, behandler vi informasjon om hvem du er og din bruk av tjenesten. Vi behandler opplysninger om navn, adresse, fødselsdato, e-post, telefonnummer, og informasjon om kjøp og informasjon tilknyttet bruk av tjenesten. Det rettslige grunnlaget for behandlingen er å oppfylle vår avtale med deg, jf. GDPR artikkel 6 bokstav b.

Anna Signes Trafikkskole AS benytter administrasjons- og bookingsystemet TABS. I TABS lagres informasjon om navn, e-post, telefonnummer, fødsels- og personnummer, samt informasjon knyttet til kjøreopplæring. Personopplysningene behandles for å kunne oppfylle avtaler om kjøreopplæring med elevene, samt som grunnlag for fakturering.

Analyseformål for å hjelpe oss å se hvordan nettsidene våre blir brukt, slik at vi kontinuerlig kan forbedre dem.

Vi bruker:

Markedsføringsformål og for å skreddersy innholdet til hver enkelt bruker.

Vi bruker:

Du kan endre dine preferanser her.

3. Særlig om barns personvern

I tråd med personvernlovgivningen ønsker ikke Anna Signes Trafikkskole AS å behandle personopplysninger om barn under 13 år uten foresattes samtykke. Dersom det viser seg at vi har behandlet slike personopplysninger, kan du kontakte oss for sletting slik det er beskrevet under punkt 6.

4. Bruk av databehandlere

Virksomhet har inngått en databehandleravtale med TABS AS som behandler personopplysninger på vegne av oss. Vår databehandler kan ikke behandle dine personopplysninger på annen måte enn slik som er avtalt med oss og beskrevet i denne personvernerklæringen.

5. Dine rettigheter

Du har rett til innsyn i og korrigering eller sletting av personopplysninger eller begrensning av behandlingen som gjelder deg selv, eller til å protestere mot behandlingen samt rett til dataportabilitet. Videre kan du til enhver tid trekke tilbake eventuelle samtykker til behandling av dine personopplysninger.

Du har også rett til ikke å være gjenstand for en avgjørelse som utelukkende er basert på automatisert behandling som har rettsvirkning for, eller på tilsvarende måte i betydelig grad, påvirker deg.

Har du spørsmål om hvordan dine personopplysninger blir behandlet – eller ønsker du innsyn, retting eller sletting av data, kan du kontakte oss via e-post post@annasignestrafikkskole.no eller eventuelt per post Anna Signes Trafikkskole AS, Inntjoreveien 30, 4886 Grimstad.

Dersom du mener at vi behandler personopplysninger i strid med lovverket kan du rette en klage til Datatilsynet.

6. Lagringstid og sletterutiner

Personopplysninger vil ikke bli lagret lenger enn det som er nødvendig for å oppfylle formålet med behandlingen og lovpålagte plikter vi har, for eksempel etter regnskapslovgivningen og trafikkopplæringsforskriften.

7. Endringer i personvernerklæringen

Dersom vi foretar endringer i denne personvernerklæringen, vil disse bli publisert på nettsiden 7 dager før endringene iverksettes.

8. Googles annonsetjenester

Du kan lese mer om hvordan Google behandler dine personopplysninger her: https://policies.google.com/technologies/partner-sites

Personalisering

For å kunne gi deg en relevant og god opplevelse i vår nettbutikk bruker vi funksjoner og systemer for å personalisere innholdet slik at det tilpasses deg og dine interesser. Dette inkluderer din IP-adresse, nettleser (Chrome, Edge, Safari o.l.), operativsystem (Windows, MacOS o.l.), klikk eller annen relevant interaksjon med reklame, hvilke sider du har sett på og lignende.
Vi foretar kun personalisering av innhold på nettsiden vår hvis du har samtykket. Slikt samtykke kan gis ved innstillinger i pop-up vindu som kommer ved førstegangsbesøk eller når det er lenge siden du har besøkt siden.

Kommende kurs

Sikkerhetskontrollspørsmålkurs (Personbil)

21. mars / Anna Signes Trafikkskole avd Stoa, Bryggeriveien 9, 4848 Arendal / 500,00

Sikkerhetskontrollspørsmålkurs (Personbil automat)